Informasjon om innspill/klageordning
Modum kommune ønsker til enhver tid å levere et best mulig
tjenestetilbud og være så serviceorientert som mulig. For å bidra til vårt
kontinuerlige forbedringsarbeid, setter vi pris på innspill fra befolkningen.
Her kan du komme med innspill på forbedringstiltak, klage på kommunale
tjenester som du ikke er fornøyd med, eller du kan gi ros for noe du er fornøyd
med. Alt blir registrert og sendt videre til den som er ansvarlig for
tjenesten.
Det er kvaliteten på tjenesten, og ditt møte med kommunen, som er
gjenstand for klagen/innspillet.
Du kan velge å sende innspillet/klagen anonymt. Dersom du oppgir kontaktinformasjon, vil
du motta et svar fra kommunen med informasjon om resultatet av behandlingen,
eventuelt om den videre saksbehandling og tid for når innspillet/klagen vil være
ferdigbehandlet (jf. forvaltningsloven § 11a).
Dersom du har søkt en kommunal tjeneste, og skal klage på vedtaket som
kommunen har fattet, benytter du et eget klageskjema for dette (klage på
enkeltvedtak).
Av lovmessige hensyn, så vil din henvendelse til kommunen bli journalført.